Albert Heijn introduceert 10-minutengesprek

ZAANDAM – Klanten van Albert Heijn kunnen na de zomer een 10-minutengesprek aanvragen met de filiaalmanager van de Albert Heijn bij hen in de buurt. Dit naar aanleiding van de rapportcijfers en bindende winkeladviezen die de supermarktketen vanaf volgend jaar aan klanten gaat geven. Tijdens het 10-minutengesprek vertelt de filiaalmanager hoe de klant het de afgelopen maanden heeft gedaan, en waar mogelijke verbeterpunten liggen. Het 10-minutengesprek is optioneel, maar verhoogt wel de kansen op een positief winkeladvies.

Albert Heijn zegt dat de aandachtspunten bij de meeste klanten hetzelfde zijn. “Het gaat dan om het onvoldoende gebruik maken van bonusaanbiedingen, het afscheuren van te veel plastic zakjes bij de broodafdeling, het heimelijk gebruiken van een zakje van de groenteafdeling als gratis boodschappentas, het laten slingeren van lege flessen waar géén statiegeld op zit bij het inname-apparaat voor flessen mét statiegeld, en het verplaatsen van producten uit de koeling naar schappen die niet gekoeld zijn”, aldus een woordvoerder van de supermarkt.

Winkeladvies

Albert Heijn geeft klanten vanaf volgend jaar een bindend winkeladvies. Klanten die moeilijk mee komen, worden doorverwezen naar Aldi of Lidl. “Dat zijn winkels met een simpeler structuur”, stelt de woordvoerder van Albert Heijn. Klanten die hoog scoren en de supermarkt zijn ontgroeid, mogen voortaan boodschappen gaan doen bij luxe delicatessenzaken, wijnhandelaren, visspecialisten en andere prijzige boetiekjes in de binnenstad.

Tweerichtingsverkeer

Voor klanten is het 10-minutengesprek tevens een mogelijkheid om dingen te vragen als ‘waarom verkoopt dit filiaal geen dweil’ of ‘waarom staat er tussen de blikjes cola altijd ééntje die plakt’. “We willen zeker ook naar ons eigen functioneren kijken”, aldus de woordvoerder. “We zien het 10-minutengesprek nadrukkelijk als tweerichtingsverkeer.”

Lees ook: Albert Heijn komt met konijnsalade

Of probeer eens een volstrekt willekeurig bericht