Apple werkt aan PR-bril

CUPERTINO – Apple werkt aan een PR-bril. Dat blijkt uit interne documenten die zijn gelekt. Wie de bril draagt, ziet gewoon de wereld om hem heen, maar dan met een laag reclame erover. Zo kan de bril commercials laten zien op tv’s die uitstaan, kunnen er sponsorberichten worden toegevoegd aan verkeersborden, en kunnen ondernemers virtuele reclameposters plakken op de bedrijfspanden van concurrenten.

De naam van de PR-bril is nog onduidelijk, maar het besturingssysteem gaat prOS heten. De prijs van het apparaat zal bij de lancering rond de 3.000 euro liggen. Apple denkt dat mensen er vooral eentje willen kopen om hun eigen reclame overal op te plakken. Apple heeft vrije plakplaatsen in steden als voorbeeld genomen voor prOS: ‘posters’ of andere reclame-uitingen kunnen gewoon over elkaar heen worden geplakt. Gebruikers kunnen vooralsnog geen locaties claimen.

Er gingen al een tijd geruchten dat Apple zou werken aan een VR-headset of een AR-bril. Uit de interne documenten blijkt dat Apple de PR-bril ziet als een volgende stap in de ontwikkeling van virtual reality, augmented reality en mixed reality.

Lees ook:

Of probeer eens een volstrekt willekeurig bericht