Consument loopt niet warm voor Fanta Omelet
ROTTERDAM – Fanta Omelet slaat niet aan bij de consument. De nieuwe smaak werd begin dit jaar geïntroduceerd, samen met Fanta Peanut, Fanta Marmite en Fanta Vinegar. Speciaal voor de Nederlandse markt werd daar nog Fanta Gebraden Gehakt aan toegevoegd. Volgens Retail Nederland laten consumenten al deze nieuwe smaken massaal liggen.
Fanta probeert zichzelf al geruime tijd te vernieuwen. Van oorsprong is Fanta een frisdrank met sinaasappelsmaak, maar vandaag de dag zijn er ook andere smaken in de Nederlandse supermarkt te vinden, zoals Fanta Cassis, Fanta Lemon, Fanta Pomelo en Fanta Tutti Frutti. Maar de makers willen hun product klaarstomen voor de toekomst. “Fruit is nu populair, maar dat gaat natuurlijk een keer veranderen”, laat Rob Laranja van Fanta Nederland weten. “Er komt een dag waarop mensen niks meer van fruit moeten hebben. Daar willen wij op voorbereid zijn.”
Laranja geeft toe dat Fanta te vroeg heeft willen scoren met Fanta Omelet. “De consument is daar nog niet klaar voor. Dat geeft niet. Tegen dat soort dingen loop je aan als je niet de trend wilt volgen, maar nu al invulling geeft aan wat de trend over een paar jaar zal zijn.”
Fanta Olive
De komende tijd gaat Fanta wel iets voorzichtiger te werk. “Fanta Omelet en Fanta Gebraden Gehakt waren te grote stappen. Daarom gaan we het na de zomer proberen met Fanta Olive en Fanta Avocado. Geen fruitsmaken, maar wél gebaseerd op vruchten.”
Lees ook: